Welkom !!

Garantie

Indien uw Powerball stuk is gegaan of defect bij u binnen is gekomen dan heeft u recht op garantie. Wij gaan er dan wel vanuit dat u de Powerball zo heeft gebruikt als dat in de handleiding omschreven is. Het probleem mag dus niet naar voren zijn gekomen tijdens het onzorgvuldige gebruik van uw product.

Defecte Powerballs zijn gelukkig een zeldzaamheid. Op een totaalaantal van 1000 ballen krijgen wij er meestal 1 a 2 retour waaruit blijkt dat het gaat om een DOA of een defect geraakte bal. De meeste retouren betreffen overigens het onzorgvuldig gebruiken van de bal. Lees dus voor het gebruik daarom goed de handleiding door om teleurstellingen te voorkomen.

Het komt gelukkig maar heel af en toe voor, maar dit zijn situaties waar de garantie betrekking op heeft:

  • De Powerball wekt geen gyroscopische krachten op (draait zonder weerstand).
  • De Speedcounter werkt niet (meer).
  • De Led lampjes werken niet (meer).
  • De Techno counter doet het niet meer. Dit houdt in dat de ingebouwde LED lampjes het niet doen. Lees wel eerst goed de handleiding voor. De meeste vragen gaan vaak over de Techno omdat men niet doorheeft dat er een ingebouwde speedmeter in zit.


Wat valt er niet onder de garantie

Het ligt voor de hand, maar voor de duidelijkheid hier een opsomming van wat niet onder de garantie bepalingen hoort:

  • De Powerball is gevallen (dit is altijd te zien bij een inspectie van het binnenwerk).
  • De Powerball is gestart op een andere manier dan de handleiding voorschrijft. Dus met iets anders dan met een startkoordje of met de hand. Wat wij nog te vaak zien is dat mensen de bal starten door deze over een broek of spijkerbroek te wrijven. Hiervan gaat de bal op den duur stuk.
  • Er is iets in het binnenwerk van de Powerball gekomen, zoals stof, vuil of iets vloeibaars (dit is altijd te zien bij een inspectie van het binnenwerk)
  • De Powerball is geopend geweest.
  • Problemen met Powerballen (of accessoires) waarvan niet is aan te tonen dat ze bij ons zijn gekocht (we geven je natuurlijk niet een nieuwe powerball die je verkocht is door een andere winkel ;-).


Aanspraak maken op garantie

Je kunt op de volgende manier aanspraak maken op garantie via het onderstaande stappenplan:

  1. Zoek je aankoopbewijs erbij.
  2. Neem contact met ons op, en leg ons uit wat er precies mis is met je product.
  3. Indien duidelijk wordt dat het een garantie geval betreft dan zullen wij je vragen het product naar ons terug te sturen. Wij vergoeden de verzendkosten.
  4. Wij onderzoeken direct de aard van het probleem en houden je hiervan op de hoogte.
  5. Wij zullen direct een nieuw en werkend exemplaar naar je opsturen.
  6. Indien het probleem niet onder de garantie valt; dan vragen we je of je wilt dat we het product terugsturen op jouw kosten of dat we het voor je repareren (daar rekenen we gelukkig heel lage prijzen voor, service van de zaak).